Clash of Clans

Clash of Сlans (рус. «Столкновение кланов») — стратегическая игра, созданная финской студией-разработчиком SuperCell для мобильных устройств. Распространяется по модели free-to-play.

Clash of Clans

– это одновременно стратегия, в которой нужно тщательно планировать и рассчитывать каждый свой шаг, и экшн, поскольку игроку придется не только оборонять свою деревню от нападений других пользователей, но и атаковать их самому.

Опытные игроки советуют играть в одиночной игре до 7 (тх) ратуши

В игре есть сюжет, который касается прохождения одиночной компании, где нужно сражаться с гоблинами, завоевывая и разрушая их крепости. В остальном игрок может действовать совершенно свободно. И это тоже одна из причин успеха игры. Можно быть миролюбивым строителем – основателем мощного поселения, или дать волю инстинктам и стать агрессором-завоевателем.

Кроме прохождения одиночной компании, можно участвовать в турнирах. Для того, чтобы занять в них достойное место, нужно активно сражаться с другими игроками. Но даже если воевать ни с кем не хочется, ни один пользователь не застрахован от атаки на свое поселение. В любому придется участвовать в сражениях.

Еще одна возможность игры – создание своего клана или присоединение к уже существующему военному союзу. Вступление в клан открывает новые горизонты для сражений – можно будет участвовать в увлекательных войнах между разнообразными союзами. Еще участие в клане существенно увеличивает мощность собственной базы. Игрок в любой момент может запросить поддержку войсками у своих друзей. Если в клане есть союзники, играющие давно, они могут прислать более мощных юнитов. Тех, в свою очередь, можно использовать как для нападения на другие поселения, так и для защиты своей родной базы.
Цель игры – в последовательном развитии своей базы. Для этого нужны ресурсы. Их в игре несколько: золото, эликсир, кристаллы и темный эликсир. Первые три доступны сразу, последний откроется после апгрейда ратуши до 7 уровня. Кристаллы можно купить. Чтобы быстрее развивать свое поселение, нужно модернизировать ратушу. Каждое улучшение открывает новые возможности в постройке защитных сооружений, оружия и дополнительных зданий.
Впервые игра появилась в 2012 году и была доступна только для пользователей устройств iOS. В 2013 году она была анонсирована и для владельцев смартфонов и планшетов на андроид-платформе. Последнее обновление для андроид-устройств 16 сентября 2014 г.
Разработкой и поддержкой игры занимается компания Supercell.
Вышел на :iOS 2/08/2012
Android 7/10/2013
has received generally positive reviews. The iOS version holds an aggregate score of 74 out of 100 on Metacritic, and 80.00% on GameRankings.

Gamezebo’s Leif Johnson was impressed, scoring the game 4.5 out of 5. Although he felt the gameplay was heavily skewed to encourage the player to purchase gems, he praised the addition of a single-player campaign. He concluded that » is a simple game, but that’s more of a strength than a weakness. It’s simple enough to provide quick, painless matches on an iPhone in an idle moment, and there are enough different units to choose from in the battle mode to make playing against other players endlessly rewarding. Best of all, the option to fight against NPC goblins gives a small edge over similar strategy games that rely almost entirely on player-versus-player combat.»
Pocket Gamer’s Peter Willington was equally impressed, scoring the game 9 out of 10 and giving it a «Gold Award». Reviewing the game several months after it was released for iOS devices, Willington praised the game for requiring real strategy to play. He wrote that the gameplay was built on the progression of «requiring more and more sophisticated units, asking you to strategise and really think about which elements you should focus on building within your camp.» He concluded that » is a superb game, freemium or otherwise, with more nuance than most give it credit for. That’s why it’s passed the test of time since its launch and still has an active community devotedly constructing elaborate fortresses in the hope of becoming invincible.»
148App’s Rob Rich scored the game 3.5 out of 5, writing «It’s great to play an online freemium game that doesn’t shy away from the single-player experience but also offers up some honest-to-goodness direct interaction, which is a very rare combination these days. It probably won’t warm the hearts of any haters out there, but it does give genre fans something with a bit more action and strategy than they might be used to.»

Modojo’s John Bedford was less impressed, scoring the game 3 out of 5. He was critical of freemium gaming in general, writing «The novelty hasn’t just worn off this particular style of greedy gaming, it’s shriveled up and condensed itself into an infinitely dense singularity of self-loathing.» Of the game itself, he concluded «This is a game that follows in the footsteps of no small number of titles that have made feverish demands on our wallets in exchange for just a slightly thicker slice of the gameplay. It’s possible you have an unending appetite for these micromanagement titles, in which case we recommend getting heartily stuck into Supercell’s latest game. While brings something new to accompany its competent but unexceptional empire gameplay, for most of us it’ll be a case of too little, too late.»

Commercial reception
The game has been very successful for Supercell. As of April 2013, Supercell had only two games on the App Store, and Hay Day, and had grossed $279 million. Daily revenue was at $2.4 million,with 8.5 million daily players, and Forbes projected a revenue of between $800 million and $1 billion by the end of 2013. They ultimately earned $892 million (compared to $101 million in 2012).
became an App Store top 5 download between December 2012 and May 2013,and this success has been described as helping to usher in a new era in conjoint gaming on mobile devices. In 2013, was the third highest game in revenue generated on the App Store and Google Play.

Show More
Добавить комментарий